Väckte jag dig? - ja

jobbet var ritkgit segt idag, så jag jobbade exakt 8 timmar och sne åkte jag hem, pratade med jojjo och läste. Imorse regnade det när jag gick till jobbet, jag kunde inte bestämma mig om det var fint eller sorgligt. I vilket fall som helst kände jag mig vuxen, jag har kommit på mig med att göra det ofta nu för tiden. jag känner mig mogen. Åtminstone när jag är påväg till jobbet. Då tar jag på mig dendär lidelsefulla blicken som alla pendlare har och försöker se ut som att jag har något viktigt att tänka på.  Fast det beror såklart på vem man jämför med. Jag kan jämföra med folk på jobbet som är äldre än mig, eller jag kan jämföra mig med mina jämnåriga. Det är ingen logik i det. Linda ringde mig igår och sa typ att min ungdomstid nästan är slut. men det är den väl inte sa jag, men hennes argument var slående. Hon räknade upp allting hon skulel göra. Hon har verkligen framtiden framför sig (oj, nu låter jag riktigt gammal, men det känns lite som jag slösade bort hela högstadietiden).
Min mamma är borta, hon är aldrig hemma och jobbar väldigt mycket. Jag tror inte det är bra för henne. Jag jobbar mycket och det är definitift itne bra för mig. jo, när pengarna kommer. Men jag har fortfarande inte kommit på vad jag ska göra med dem. Alla förslag tas emot med glädje.

Lista på vad jag vill göra med min lön

  • Följa med azize och stefanie till frankrike
  • Se midnattsolen
  • köpa en laptop
  • köpa något dyrt till någon bara för att jag kan
  • Bli full

Saker jag vill göra som inte kostar

  • bada och sola och bli brun
  • Kampa i en skog
  • Cykla nånstans långt bort
  • Vara i tostaröd
  • Träffa folk
  • skriva låtar
  • laga löksoppa (lök kostar typ 5 kr/kg så det är nästan gratis)


I mina lurar: Peter Lemarc - ända till september (peter lemarc ser läskig ut)


Kommentarer
Postat av: emelie

gillar din blogg, den är ju tillochmed seriös(ja, för att vara blogg....)=)... (francaise)

2007-08-07 @ 17:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback