NBG intar operan

Jag har blivit kulturell! Ikväll var jag och besökte malmömusikteater med hela klanen malmsjösonander. Porgy and Bess bjöds av ett sydafrikanskt operasällskap(säger man så). Det var faktiskt mycket bra. Mycket bra sångprestationer, fin dekor, grym orkester och sköna stolar kombinerat med gott sällskap! Jag såg en kädis; ullrika i 3an var där, det kanske dock inte är så konstigt. Hon är ju i proncip operasångerska. Loves morfar var helt inne i opera världen och tyckte att jag och Love skulle börja lyssna in oss på opera musik och läsa om historien för att slutligen gå och se föreställningen. Han var lite som fysik-adam som tyckte att man skulle plugga matte hela tiden, precis som hans döttrar...
Då vi kommit hem fårn operan sprang jag och love en mätkig runda, ner till västra hamnen och sånt. Min högerfot dog av skavsår och min vänsterfot somnade. Det måste sett kul ut när vi sprang. 8.09 km blev rundan. Det var najs.

I övrigt har dagen bjudit på militäruppvisningen i västra hamnen. Var där med min far och min syster. Pappa var typ helt inne i det. Och tjatade på mig och min syster att vi var tvugna att göra lumpen. Ändå fett att ha sett JAS flyga, det gick fort och lät endel. Jag och linda hade lustiga teorier om hur mannen i Militärpolismontern hade dött. Men jag tror igen annan tyckte det var kul. När jag tagit mig hem gick jag ut i staden för att jh skulle få rasta sina nya skor. Köpta i köpenhamn för många penningar. (
http://grohn.bilddagboken.se) vi drack kaffe och diskuterade leo i turning torso

Den senaste nyheten är den om att roskilde är utsålt. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Nu är mina chanser att åka dit nästan 0. Bra eller dåligt?

I mina lurar: Jill johnsson - Kärleken är (för att jag ska lära mig texten)


jag vill ha fanta, det är en läskig känsla (haha, fattar ni)

Kommentarer
Postat av: ulrica i trean

Det var ju rart av dig att kalla mig kändis... Säjer som Ferber brukar: Jag råååådnar! Kram

2007-06-05 @ 18:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback