oh boy, i'll tell you this...

oj vad jag har varit dålig på att blogga på sistone... Därför måste jag väl nu berätta om mitt hittils jättefina sommarlov.
Onsdagen (sombörjadedåligtmenblevbättre) Skolavlsutningen var sämst, jag cyklade fort hem och stannade hemma, åt middag med min famillii och sen tog jag mig ut (man måste ju göra nånting på sin avslutning, även om man är HIVsjuk)  Jag träffade azize vid den gula rutchkanan, vi cyklade ner mot västra hamnen, även om jag i mitt sinne ville dras mot folkparken.. I västra hamnen möttes jag och azize av hundratusen poliser och en klass med naturhumanister. De var nyktra allihop eftersom polisen hunnit beslagta all deras dricka innan de börjat fira sin avslutning. Gabbe och martin var båda där, och såklart steffanie. Det var trevligt en stund sen blev det kallt och jag och min klassbästis beslöt oss för att mta upp vår klass och alla heleneholmare på ribban. Vi stack, och vi kom dit, möttes av ännufler poliser som visiterade alla som gick mot ribban. jag fann situationen mycket roande eftersom ajg själv pågrund av min sjukdom och kommande läkarbesök bestämt mig för att inte dricka. Hela heleneholm var på ribban och det var fakitskt rätt mysigt. Hade bland anant en ganska lång konversation med madde, hon skulel til  holland nu i sommar, jag tänkte att jag ska bo hos hennes släktingar när det är dags för mig att göra samma resa. Snart ville min klassbästis hem och jag var ganska trött, så jag följde med henne till möllan. Där var niki och mia. jag ve inte var dom hade varit eller vart dom skulle, men niki hade en skateboard som var ganska kul.. Annamaj ringde mig och vi stämde träff till dagen efter...
Den hektiska Torsdagen Jag vaknade trött men inte bakis på torsdagsmorgonen ,åt en liten frukost och cyklade sen iväg till handkirurgen. med blandade känslor mötte jag min mor. Mest negativa känslor faktiskt. jag lärde mig av förra ågngens misstag med att vara alltför optimistisk. Hursom helst så fick vi vänta ett tag, sen mötte doktor elisabeth oss. En grundlig undersökning utfördes och efter röntgen och många frågor till experten lotta så blev jag uppskriven för operation. På det stora hela kändes det mycket bra. Jag blev glad och lät min mamma bjuda mig på en fika. På Hojen tog zlatan sönder min cykel och tvingades ta in den för observation över dagen. Senare på dagen träffade jag annamaj vid triangeln, vi hämtade ut min cykel och hon hjälpte mig köpa studentpresent till erik, (jag hoppas han blev nöjd, även om jag betvivlar det)  Vi tog en kaffe to go och satte oss vid kanalen. trevligt. vid 6 tiden var jag hemma igen men inte länge. Jag skyndade mig till tåget och kom till herr lundahls student prick 7. gratis öl och elias samt berättelserna om hur mycket erik har spytt genom sina barndomsår. jojjo och challan never showed up och vid halv 9 skulle jag ta bussen. Dock mörkte jag snabbt att jag var för sent ute och att bussen redan gått. I panik ringde jag en taxi.. men den var inte där tillräckligt snabbt, så jag insåg att det ansultande tåget inne i lund skulle gå utan mig. Jag ringde hem till min moder, som enligt uppgift blev totalt panikslagen och sprang runt och skrek i lägenheten, hon lyckades dock fixa fram en ny färdplan till mig. Väl inne i lund betalade jag taxin (130 kr!?!?! för typ 3 minuters färd..) hoppade på bussen mot sjöbo och njöt. I sjöbo byttes bussen mot en taxi som framfördes av kennet. En äkta taxichaffis. han hade all elektronik man kan ha i sin bil, jag pratade lite med honom men jag betvivlar att han görde vad jag sa. I simrishamn mötte jag upp med linda som tagit det riktiga hållet via ystad. vi marcherade tillsammans ner till brunnsparken och såg en fakir springa omkring på en scen och spela fin musik. Efter konserten hände det makalösa, jag såg en fakir som gömt sig under en stor tröja för att synas mindre, snabbt gå ut från området och över vägen ner på en gräsmatta, jag sprang ikapp honom och fick veta att peter jihde är en skön kille och en kram. kul liten man dendär salem.. Lite senare åkte vi hem med BMWn och jag och linda sov snart gott  i lägenheten. För gott... Vår buss gick 10 över 12 dagen efter
Den nästan bortkastade Fredagen började kl tolv minuter över tolv. Jag vaknade av lindas pingpongsongmobilringsignal.  Vi insåg att vi inte skulle komma hem på något sätt, så vi chillade dillen och kollade på youtubevideos och diksuterade fakiren. Sen tog vi oss dock hemmåt. En falks amerikan satt och skröt på bussen (killen i fråga var tjock, ful, john lennon glasögon och pratade med världens amerikanskaste gangsta dialekt(på engelska) men förstod svenska och sköt ibland in meningar på klockren svenska...) Hemma satte jag mig vid dator och kollade runt. Vid 9 stack jag med jh till golden där vi senare mötte jonna och hennes lisa. Lärarjäveln Bo kom och joinade oss. tyvärr , han var ganskam ycket pain in my assholes och kallade jh för bög och slog mig :S. Sen efer en promenad var jag hemma och jh nånstans i håkanstorp.
Den sömniga lördagen började med att ajg vaknade väldigt trött med ont i mina leder.. Dagen förflöt och det regnade mycket. ändå tvingades jag ut för att köpa nya byxor. Jag kom hem´dyngsur med ett par cheapmonday och vi åkte till blentarp för att träffa släkten. linus var itne så jobbig, ganska rar faktiskt. Och mycket och god smörgåstårta gjorde allting bättre. (Linus: "Christer.. vad är det för prickar du har i ansikte? är det vattenkoppor?")
Vidare till tostaröd där jag bestämt mig för att vila vilket jag gjorde och sov länge.

Söndag och den sista sommarlovsdagen innan arbetet börjar spenderade jag med att klippa gräs, lägga spindelharpan, fira clara som fyllde 15 och som för övrigt sett salem al fakir jojja, och kollat på eurotrip för första gången på mycket mycket länge. Jag körde hela vägen fårn tostaröd  via lund där jag rekade inför imrogon. Man måste älska motorväg, sjukt najs att köra på..

imorogn är det då alltså jobb, mitt lov är slut. åtminstone till nsäta helg då det också är midsommar.. jag vill tacka alla medverkande.

I mina lurar: Rihanna - umbrella (jag kan inte hjälpa att ajg gillar den)

image14


Kommentarer
Postat av: Lisa

Va, slog Bosse dig i fredags??

Postat av: Challan

1. Hahaha, den bilden är bäst
2. jag kan inte heller hjälpa att gilla den!

2007-06-19 @ 20:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback