Vad varje man (och kvinna) bör veta om ernst:

Ernst Kirchsteiger, född 3 november 1957 i Degerfors, Örebro län (Värmland), är en inredare som varit programledare för tv-programmen Sommartorpet och Nya rum.

Kirchsteiger var SVT:s julvärd på julaftonskvällen 2004, det uppdrag som Lotta Bromé hade året innan, innan dess var det alltid Arne Weise som skötte den sysslan. Han har även jobbat 16 år som kock. Kirchsteigers pappa är från Österrike och mamman är från Polen.

2006 utkom boken Ernstologi (skriven av Björn Höglund och William Oudhuis) som är en citatbok med samlade citat från Ernsts Kirchsteiger.



MIna kommentarer:
Ernst är en väldig mångsysslare kan tyckas. 16 år som kock, tex. Att hans båda föräldrar var utlänska är dock svårt att tro om man tänker på Ernsts språkbruk..
Mindre liv än mig och minst liv av alla är nog dom tåv filurerna som skrivit en bok om ernst.
image17


Kommentarer
Postat av: Challan

Läskigt. Jag skrev just en massa ernst-citat på min blogg. Telepati?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback