valborg 2007

 fy vad jag gilalr valborg, en mycket fin högtid. En som vi ska vara stolta över. Det är ju härligt, den är liksom lagom nationalistisk och inte så mycket religiös. Man blir glad när solen skiner och man ser blågula flaggor på vägen till skolan( jag för malmö stad hade glömt att valborg var klämmdag. Vi fick gå i skolan och malmö stad fick betala Ob tillägg för alla lärarna) Det var ändå en chill dag. BÖrjade sent för att franskan tagit slut nu och började med ensemble där vi spelade pokemon themet, dock utan trummor och med albin på bas. Så det blev inte riktigt bra.. men det duger! Dogme film på svenskan och jag började oroa mig för hur vädret skulle bli. Efter kören som också var helt okey, förutom en mindre unpleasant surprise; någon man knappt kände igen, åkte jag hem och sen lite senare ner till biblioteket med linda; väktaren i dörren var inte så glad så han lät oss inte lämna tillbaks boken som redan var lite försenad. Taskigt! utanför, lika chockad över stängningen stod minna, lindas judekompis. Hon är väl trevlig. pratar mycket iafall. Sen åt jag och linda mycketmycket fiiiiiiin mat på donken. När vi citerat europtrip i typ en halvtimme drog jag ner mig till västra hamnen. Det var dags att inviga öresund! Efter inte alltför långt velande var vi i. Jag och noah hoppade i vars två gånger. Det var kallt, men det gör en till en viking, och efter det obligatoriska "ah, det var ändå skönt" åkte jag hem och drack varmchoklad för att få upp temperaturen. Sen bar det av till pildamsparken. Träffade många folk jag kände, är följer ett axplock

-Max, som jag adlrig sett dricka förr, var lagom "salongsberusad" vilken han upprepade om och om igen. Han var lika röd i huvet som sin röda peakjacka.
-Killen som tydligen alltid är på pildammarna och har hatt och pratar med världens skånska dialekt fast han är typ blatte. Han känneri ngen men pratar med alla
-Sofia, som hade sin lugg igen!
-Jimi tror jag

och många fler, Jag har låga halter av allting i kroppen idag, så jag orkar inte gå in på mer detalljer.
Efter att jag gått runt och letat efter folk i parken hittade jag steffi och hennes crew, typ noah och kalle och wille och linus, vi tog oss. Det tog tid, hem till miki. Vi åt ost och jag fick se soffan där jh en gång låg död efter en kulturnatt. Jag brände mig på en cigg så nu har ajg värsta brännblåsan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback